Turistika je nielen vhodnou aktivitou na trávenie voľného času pre všetky vekové kategórie, ale zároveň je to skvelý spôsob, ako budovať svoju fyzickú kondíciu. Absolvovanie aj ťažkej túry v krásnom prostredí hôr môže byť pre mnohých príjemnejšie ako napríklad ísť si zabehať v betónovej džungli mesta.

Myslite na dobrú výbavu, aby ste neokúsila odvrátenú tvár hôr

Pobyt na čerstvom vzduchu v horách je pritom sám o sebe zdravý a prospešný a keď sa k tomu pridá aj nejaká tá turistika, ktorá preverí vašu kondíciu a fyzické schopnosti, urobíte niečo nielen pre svoju myseľ, ale aj pre svoje telo. Áno, turistika sa dá považovať za „nástroj“, ktorým si nielen vyčistíte hlavu, ale aj zapracujete na svojej vysnívanej postave.

Turistika sa však od iných športových aktivít ako je beh, či cvičenie vo fitku odlišuje tým, že je oveľa dôležitejšie byť na ňu správne vybavená. Aj keď sú síce hory krásne, dokážu byť aj veľmi zradné. Pevná treková obuv a v batohu pribalené oblečenie pre prípad náhleho zhoršenia počasia, ktoré býva na horách časté, sú absolútnym základom, bez ktorého na väčšiu túru nechoďte.

Chcete zdolávať ťažšie trasy a rýchlejšie po túre regenerovať? Pomôže vám športová výživa

Ak pre vás turistika nie je nič nové a patríte medzi zdatné turistky, ktoré sa bez obáv vyberú aj na náročné celodenné túry, rovnako ako pri rôznych iných športových aktivitách môžete aj pri turistike využiť rôzne doplnky v podobe športovej výživy, ktoré vám pomôžu k lepším výkonom a zaručia lepšiu regeneráciu. Jedným z takýchto doplnkov je aj obľúbený kreatín.

I keď v otázkach športovej výživy sa názory rôznia aj v prípade odborníkov na výživu športovcov alebo fitness trénerov, určite sa väčšina zhodne minimálne v tom, že doplňovanie kreatínu je užitočné. Nachádza sa síce aj v potravinách, ale iba vo veľmi malom množstve.

Čo to vlastne ten kreatín je? Ide o organickú aminokyselinu, ktorá podporuje rast svalov, dodáva im energiu a zlepšuje vašu silovú výkonnosť. Ak vás zaujíma aký je vhodný denný príjem kreatínu, maximálna odporúčaná denná dávka je 5 gramov.

Nemyslite si však, žeby ste vďaka väčšiemu množstvu ako je tých 5 gramov každú horu doslova vyskákala a ešte aj odniesla na chrbte turistov, ktorí už nevládzu. To sa nestane. Keď svoj organizmus presýtite kreatínom, ten ho len vylúči v moči a nemáte tak z neho žiaden úžitok.

Zdroj obrázka:
Autor: wavebreakmedia / Shutterstock.com