Jeseň a sychravé počasie. Každý z nás sa s príchodom tohto obdobia vyrovnáva inak. Pravdou je, že slnečných lúčov je menej, tmy viac a do leta je dlhá doba. Máte pocit, že dobrú náladu pomaly vystrieda jesenná depresia? Bráňte sa! Zaraďte do svojho programu pravidelnú návštevu prírody, obklopte sa farbami, priateľmi a pozitívnou energiou, ktorú získate z byliniek.

Presvedčte sa, že pochmúrny deň sa dá zmeniť silou vášho pozitívneho prístupu. Naučte sa radovať z maličkostí, veď oranžová – farba jesene, je symbolom optimizmu, dobrodružstva, radosti zo života a osvietenia!

Zelená je dobrá
Naše babičky vedia veľmi dobre o kúzelných účinkoch byliniek. Nedajú na ne dopustiť a sú pravidelnou súčasťou ich jedálničkov. V dnešnej dobe bylinky opäť získavajú svoje nezastupiteľné miesto, a kto ich nepestuje, akoby nebol. Vytvorte si doma relaxačnú zónu a vychutnajte si napríklad harmančekový čaj, ktorý zaženie psychické vypätie a úzkosť.

Bylinky nemusíte používať len na prípravu čaju. Zmiešajte bazalku, mätu či tymian s panenským olejom a vytvorte si svoj domáci voňavý olej. Rastliny môžete zmiešať s octom, soľou alebo vazelínou a pripraviť si tak najrôznejšie mastičky.

Tip: Pestujte bylinky aj v chladnejších mesiacoch! Tá, ktorá vám vyklíči aj v skromnejších podmienkach, sa na volá žerucha. V tejto drobnej rastline sa ukrýva vitamínová nálož a k jej pestovaniu pritom potrebujete len plochú nádobu, vatu, vodu a dostatok svetla. Ako na to? Dno nádoby vyložte hrubšou vrstvou vaty, výdatne ju zalejte a až sa voda vsiakne, zasejte semiačka. Nenechajte ju vyschnúť a nádobu udržujte v teplote nad 20 oC, žerucha vyklíči už do druhého dňa.

Vždy po ruke
Cítite na sebe, že si vaše telo žiada nejakú sladkosť? Buďte pripravení a majte po ruke balík cukríkov HARIBO PICO-BALLA, ktorý sa zmestí do každého vrecka či kabelky. Zažeňte neutíchajúcu túžbu na sladké hŕstkou želatínových cukríkov a vyberajte z ovocných príchutí – jablko, černice a citrón, pomaranč, citrón a lesné plody alebo jahody, lesné plody a pomaranč.

Vedeli ste, že v systéme tradičného ajurvédskeho lekárstva sú emócie spájané s chuťami? Práve sladká chuť je spojená s pocitom radosti. Tak prečo si občas nedopriať trochu tej želatínovej alebo čokoládovej radosti.

Bojujte s priateľmi
Myslíte si, že sa pred jesennou depresiou schováte doma za zatvorenými dverami? Omyl! Rozvrhnite si čas tak, aby ste sa každý deň bavili. Obklopte sa priateľmi a vytvorte si spoločný program. Vyskúšajte kurz varenia, lekciu jogy, aromaterapiu, alebo si doprajte wellness pobyt. Okrem aktívneho odpočinku budete mať naviac hromadu zážitkov, nad ktorými sa budete v budúcnosti spoločne zabávať.

Nielen psychológovia sa zhodujú na jednej dôležitej veci a to, že šťastie je otázkou rozhodnutia a uhlu pohľadu, ako sa na danú situáciu pozeráte. Niektorí ľudia sa na jesenné sychravé dni dokonca tešia. Zalezú s knižkou a teplým čajom do postele alebo cestujú, pretože na jeseň sú napríklad juhoeurópske metropoly ako stvorené na návštevu. Napríklad v Ríme alebo v Barcelone je na jeseň veľmi príjemné počasie. Cestovaním si rozšírite obzory, ale predĺžite si aj leto.

Vyfarbite sa
Aj farby majú vplyv na našu náladu. Týka sa to nielen farby prostredia, v ktorom sa pohybujeme, ale i farieb, do ktorých sa obliekame. Napríklad červená je farba energie a optimizmu, žltá je farba slnka a svetla, symbolizuje schopnosť tvoriť a múdrosť. Zelená by nás mala upokojovať. Možno aj preto sa dobre cítime v prírode.

Jeseň je obdobie plné farieb. Nechajte sa inšpirovať a popustite uzdu fantázie. Oblečte si bláznivé oblečenie, ktoré vám v šatníku zaberá miesto len preto, že je vám ľúto ho vyhodiť. Pustite si obľúbenú hudbu tak hlasno ako to len susedia unesú. Vezmite do ruky štetec a prejavte svoju osobnosť na maliarskom plátne. Zvečnite temperami svoju aktuálnu náladu, pohľad z okna alebo ľubovoľnú abstrakciu. Prestaňte sa na chvíľu brať vážne a užite si chvíľu, kedy môžete byť sami sebou.

Menej je niekedy viac
Už ste počuli o spánkovej hygiene? Každý z nás asi vie, ako najlepšie sa k svojmu telo správať, aby bolo pripravené na kvalitný spánok, ale priznajme si – skutočne tie pravidlá dodržujete? Aby vám bolo telo schopné dodávať energiu, musíte mu taktiež niečo dopriať. Dobrý spánok úzko súvisí so stravovacími návykmi, preto dbajte na to, aby ste tesne pred spaním nekonzumovali kávu, zelený čaj, alkohol ani ťažké jedlá. Dobrý spánok však neznamená celý deň v posteli, obmedzte ho na nevyhnutný čas. Kým novorodenec spí až 18 hodín, dospelým stačí maximálne osem hodín.

Tip: Vyskúšajte Feng-šuej a vytvorte si z obývačky priestor plný energie. Sedačku umiestnite tak, aby ste nesedeli chrbtom k dverám a jednotlivé kusy nábytku rozložte do osemuholníka alebo kruhu. Neukladajte nič do stredu miestnosti, kde sa nachádza zóna šťastia, pretože potrebuje voľný priestor na prúdenie energií.

PRODUKTOVÝ TIP

Ovocná zmes chutí
Želatínové cukríky HARIBO PICO-BALLA hrajú žiarivými farbami a deti i dospelí si pochutnajú na jedinečnej kombinácii chutí – jablko, černice a citrón, pomaranč, citrón a lesné plody alebo jahoda, lesné plody a pomaranč.