Spánok je nesmierne dôležitý pre naše telo, ale napriek tomu si ho nedoprajeme v takej miere, v akej by sme mali. Nespavosťou trpí takmer každý tretí človek. Príčin môže byť hneď niekoľko, ale ak preto nespravíte absolútne nič, váš organizmus vám to dá patrične najavo.

Problém môže byť vo vankúši a v matraci
Nevhodne zvolený matrac, ale aj vankúš môžu byť príčinou vašej nespavosti. Odporúčame vám poradiť sa s odborníkmi, ktorí vám podľa vašej hmotnosti, štýlu spánku a výšky budú vedieť vybrať komfortný luxusný matrac . Ak si budete musieť priplatiť, kľudne tak urobte, pretože zdravie je predsa prednejšie ako peniaze. V konečnom dôsledku matrac vám vydrží dlhšie, nevyleží sa. Čo sa týka vankúša, odporúčame starý vankúš vymeniť za anatomický vankúš. Dokonale sa prispôsobí vášmu telu. Nezaťaží chrbticu a nebude vám spôsobovať bolesti hlavy. Uvidíte, že keď si vymeníte matrac a vankúš, váš spánok bude omnoho kvalitnejší ako kedykoľvek predtým.

Žiadne mobily, televízory a ani sociálne siete
Veľkou chybou je to, že čas, ktorí by sme mali venovať príprave na spánok a samotnému spánku, trávime pri televízore, pozeráme do mobilu alebo chatujeme na sociálnych sieťach. Práve tieto činnosti nás ukracujú o spánok, preto sa im snažte vyhýbať. Uvidíte, že sa lepšie vyspíte a že to nebude len jednodňová záležitosť. Namiesto telefónu si položte na posteľné obliečky knihu. Pustite si relaxačnú hudbu a nechajte si od partnera/ partnerky spraviť masáž.

Odstráňte všetky rušivé predmety
Vyrušuje vás svetlo z vedľajšej miestnosti? Vadia vám tikajúce hodiny? Všetky predmety, ktoré vás rušia, okamžite odstráňte. Keď vám vadí pouličné osvetlenie, nič s tým nespravíte. Keď tak, odporúčame vám okrem stiahnutia žalúzia zastrieť aj závesy. Na vyriešenie tohto problému sú najlepšie práve rolety. Vďaka nim do miestnosti neprenikne žiadne svetlo, čo samozrejme oceníte najmä cez letné slnečné a horúce dni. Vadiť vám môže aj nepríjemný materiál pyžama, poprípade ak si zabudnete vytiahnuť Venušine guličky.