Problémy so spánkom alebo zaspávaním potrápia počas života pravdepodobne každého z nás. Dnešná uponáhľaná doba si vyberá svoju daň aj skomplikovaním prirodzeného procesu spánku a zaspávania.

Je pravda, že jedna bezsenná noc vám väčšinou pokazí len nasledujúci deň, ale chronický a dlhotrvajúci nedostatok spánku dokáže ublížiť oveľa viac.

Štatistiky sú neúprosné
Skutočnosť, že každý druhý Čech trpí nejakou poruchou spánku je znepokojujúca. Ale tieto problémy sa zďaleka netýkajú len staršej generácie ako si mnohí myslia. 47% mladých ľudí v Českej republike vo veku do 24 rokov priznalo, že nedokáže regulovať spánok. Často prebdejú celé noci a potom zaspávajú v práci alebo v škole. A situácia na Slovensku nie je výrazne odlišná.

Základné podmienky pre spánok
Spať by sme mali v zatemnenej nepretechnizovanej miestnosti, kde nie sú žiadne zdroje hluku a svetla. Pred spaním sa odporúča miestnosť vyvetrať aby v nej nebolo príliš teplo. Vzduch môže byť ľahko zvlhčený, pretože suchý zdravému spánku príliš neprospieva.

Ideálna dĺžka spánku je jasne stanovená
Dospelý človek potrebuje najmenej šesť, ideálne sedem, maximálne osem hodín spánku. Najdôležitejší čas pre kvalitný spánok je od polnoci do štvrtej hodiny ráno. Pokiaľ tento čas neprepasiete bude vaše telo opäť zregenerované, opravené a pripravené na ďalší deň.
Spánok počas dňa nie je dobrý a telu neprospieva, pretože je nastavené inak. Výnimkou je len povestná „dvadsaťminútovka“ po obede, keď žalúdok spracováva potravu a my preto máme byť v úplnom pokoji.

Účinná pomoc z lekární
Existujú farmaceutické prípravky, ktoré sú vyvinuté špeciálne pre pohodlnejšie zaspávanie. Navyše pomáhajú uvoľniť a upokojiť telo od stresu a napätia, uľahčujú zaspávanie a výrazne zlepšujú kvalitu spánku. Je vhodné vyberať len tie, ktoré sú založené na prírodnej báze a preto sú bezpečné a nenávykové. Rovnako je dobré sa zamerať na tie, v ktorých zložení nájdete tiež valeriánu lekársku, ktorú už naše babičky nazývali balzamom na nervy pre jej upokojujúce účinky. Pre dosiahnutie ešte väčšej účinnosti sa k valeriáne pridáva tiež pomarančovník horký, ktorý podporí a predĺži dobu jej účinku.

TOP výber z vašej lekárne
Ak chcete poznať silu zdravého spánku vyskúšajte výživový doplnok NEOSPAN forte, ktorý bol vyvinutý práve pre zlepšenie spánkovej hygieny. Obsahuje jedinečné extrakty z valeriány, mučenky, chmeľu a oleja z kvetov pomarančovníka, ktoré uľahčujú zaspávanie, zlepšujú kvalitu spánku a obmedzujú predčasné prebúdzanie. Aby únava rýchlejšie ustúpila je v zložení tiež horčík a vitamíny skupiny B pre upokojenie od stresu a napätia.

neospan

NEOSPAN forte z vašej lekárne je na prírodnej báze, preto je úplne bezpečný a nenávykový.